2018. december 10.

Medvék - Hogyan készült? 3. rész

Copyright. Az alkotás szerzői jogi védelem alatt áll. A szerző írásbeli engedélye nélkül tilos kereskedelmi céllal reprodukálni.

A mai részben a ház falát fogjuk elkészíteni. Az anyaga lehet akár balsafa (amit könnyű vágni), vagy akár vastagabb kartonpapír is. Én bambusz tányéralátétet használtam, szintén vágható ollóval, ráadásul pont jó a szélessége. Csak a hosszúságát kell megfelelőre alakítani.
Egyszerűen körberajzoltam az ablakot, és a vonal mentén levágtam. (Előtte a hátulját beszámoztam jobb és bal oldalon is, hogy majd a megfelelő sorrendben tudjam beragasztani. Ez az íves résznél lesz fontos elsősorban.)





Alapozás után 2 rétegben sárgára festettem a léceket. Természetesen bármilyen színt használhatunk. A két oldalsó (álló) lécet fehéren hagytam (alapozás után fesssük ezt is, csak ne sárgára, hanem fehérre!).
Ezután lefestettem az ablak részeit is, ezeket zölddel, és kicsit összepiszkítottam barnával, hogy valódibbnak tűnjenek.




Közben eszembe jutott, hogy nem lenne szép, ha kilátszódna a lécek alatt a nyers doboz, ezért barnára festettem a kérdéses területet. Alapozni ezúttal nem szükséges, úgyis csak milliméterek kandikálnak majd ki. (A függöny helyét természetesen hagyjuk fehéren!)
Most már elkezdhetjük felragasztani a falat. Az álló darabokkal kezdjük, majd illesszük a helyére a függönyt. Most jöhet az alsó néhány léc. Ha esetleg nem pontosan illeszkednek, az egyik lécből (még ragasztás előtt) csiszolhatunk vagy vághatunk.



Ragasszuk a helyére az ablakot és az ablak feletti lécet (azt korábban ívesre vágtuk, fontos, hogy az illeszkedjen).


Töltsük ki a hiányzó helyeket is. Használjuk a számozást a lécek hátoldalán, és adjunk hálát, hogy ez még idejében eszünkbe jutott! :) Szükség esetén csiszolhatunk és vághatunk a darabokból, a vágás mellett nem kell újra lefesteni, nem fog látszódni. (De ha mégis, attól csak természetesebbnek hat majd a művünk.)


Fülbevaló hátuljából  készítettem egy-egy kitámasztót az ablaktáblák mögé, de tulajdonképpen ez a lépés elhagyható, mert úgysem látszanak. Talán kicsit könnyebb odaragasztani az ablaktáblákat, ennyi előnyük van.



Amíg a fülbevalók száradnak, vágjuk ki és ragasszuk be a füvet. Modellező boltokban szerezhetjük be (vigyázzunk, hogy ha őszi a fotónk, akkor őszies színű legyen a fű is). Ha nem szeretnénk erre költeni, áldozzunk fel egy zöld törölközőt. :)
Támasztóval vagy anélkül - ragasszuk fel az ablaktáblákat. Az ablakban máris elhelyezhetünk egy cserép virágot. Ez egy olyan dísz, aminek az egyik fele lapos. Eredetileg öntapadós volt, de én leszedtem a ragasztópöttyöt és fixen beragasztottam. Ha nincs ilyenünk, akkor használhatunk virág alakú műanyag gombot vagy fagombot is. Kreatívboltban kapható mindhárom.



A végén még egy kis moha pasztát is kentem a kövekre (kerítés és ház alja), de ha csak zöld festékünk/krétánk/szemfestékünk van, az is megteszi. 

Elkészültünk a házzal/dobozzal. Mára ennyi. Innentől jön az izgalmas rész, a kert berendezése. :)
Folytatás pár nap múlva.

Melli

2 megjegyzés: