2018. december 14.

Medvék - Hogyan készült? 4. rész

Copyright. Az alkotás szerzői jogi védelem alatt áll. A szerző írásbeli engedélye nélkül tilos kereskedelmi céllal reprodukálni.

A mai részben elkészítünk néhány dolgot a dobozunkba: fát, hintát és asztalt.
Ahhoz, hogy a fát megfelelő helyre tudjuk majd elhelyezni, a fa mögötti tárgyakat tegyük a helyükre. Egyelőre ne ragasszunk be semmit. ;)
Ha nincs a gyűjteményünkben hasonló pad, akkor vágjunk balsafából két téglalapot és két negyed kört, ragasszuk össze és fessük le. A virágot süthető gyurmából vagy papírból készíthetjük el, cserépnek pedig bármilyen kupakot használhatunk. A seprűhöz kiszedhetünk néhány szálat az igazi seprűnkből és egy kis darab hurkapálcára kötözhetjük. A kutyus évekkel ezelőtt egy Kinder tojásból "kelt ki", de biztosan találunk megfelelőt egy játékboltban.


A hintához egy egészen kicsi szánkót használtam. (Mivel éppen "szezonja van", biztosan lehet kapni ilyet kreatívboltokban.) Egyszerűen levágtam a felesleges részeket és beleültettem a macit.




A láncot egy bizsu nyakláncból vágtam le, de nem volt elég stabil, ezért zöld dróttal rögzítettem, ami szerencsére nem nagyon látszik.


Eredetileg sem terveztem a hintát túlbonyolítani. Ha mégsem találunk szánkót, akkor balsafából (vagy vastagabb kartonból) vágjunk egy téglalapot és rögzítsük a fenti drót-nyaklánc megoldással így:


A fa törzse művirágból származik, de készíthetjük drótból is. Mivel gyűjtök mindent, ami apró, volt itthon gomba, de ha nincs, süthető gyurmából készíthetünk azt is. Ahhoz, hogy a fát rögzíteni tudjam, ragasztópisztolyból folyattam alá ragasztót (majd száradás után festettem), de szerintem megállt volna anélkül is.



Most órákig tartó pepecselés vár ránk a levelekkel... Nekem legjobban az a módszer vált be, hogy formalyuksztóval színes papírból kivágom őket, majd egyenként festem. Ha megszáradtak, domborítom őket. Sokáig tart, de ez adja a legszebb eredményt. Lehet először festeni egy nagyobb papírt, majd száradás után lyukasztani, ez jóval gyorsabb, de én így nem kaptam szép mintájú leveleket. Mindenesetre sokat készítsünk: lesz 2 levélkupacunk (igény szerint ez lehet több vagy kevesebb is), és kell a fára is egy nagyobb mennyiség.




Ha készen vagyunk és még bírjuk idegekkel, kezdhetünk ragasztani. :)


Most rátérhetünk az asztalkára. Én most ezen sem gondolkoztam sokat, amint megláttam ezt a gombát, tudtam, hogy megtaláltam AZ asztalt. :) Már csak egy pici festék hiányzott. Ha nem találunk hasonlót, készítsünk egy asztalt bármiből. Például parafa dugó tetejére ragasszunk kartonpapírt, arra pedig vágjunk terítőt valami szép anyagból. (Egy apró kockás zsebkendő nagyon jól mutatna!)




A következő részben végre a helyére kerül majdnem minden. Ha még nem tettük meg, gyűjtsünk össze minden lehetséges apróságot, amit fel tudunk használni. 

Melli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése